Rosa_sloyfe_pin_2020_5437_f_s

Rosa Sløyfe aksjonen 2020

To kvinner som får brystkreft har noe til felles, men er allikevel ganske forskjellige. Akkurat sånn er det med brystkreft også. For ingen får nøyaktig den samme kreftsvulsten. En behandling som fungerer for en, kan ha liten effekt hos andre. Persontilpasset brystkreftbehandling skal sørge for at alle får den behandlingen de responderer best på.

Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon skal gå til forskning på persontilpasset brystkreft-behandling. For alle har rett til å få den kreftbehandlingen som er best for dem. Derfor sier vi ja til rosa forskjellsbehandling.

Gi din støtte - kjøp et Rosa sløyfe-produkt!

Hos alle butikkene nedenfor får du kjøpt Kreftforeningens Rosa sløyfe-pin som i år er designet av Dorthe Skappel og døtrene Maria og Marthe.

MESTER GRØNN
Hos Mester Grønn får du kjøpt Rosa sløyfe-buketter og roser, der en del av salgsbeløpet går til aksjonen. Både buketten og rosene er Fairtrade-merket, noe som gjør at blomstene har en ekstra stor betydning for enda flere mennesker.
Rosa sløyfe-kolleksjonen består i tillegg av økologisk epledrikk, sjokoladekuler, telys, og miljønett. Ønsker du å kjøpe andre produkter er det allikevel mulig å gi et bidrag til aksjonen.
Så bli med på laget og vis omtanke for brystkreftrammede i oktober.

LINDEX
Lindex har støttet Rosa sløyfe aksjonen siden 2003 og har det å styrke kvinner som en viktig del av sitt bærekraftløfte. På Lindex kan du i år kjøpe aksjonens Sløyfe og wrap reflex i tillegg til Lindez sine egne design for anledningen en kul veske og paraply.

KID INTERIØR
Kid Interiør er blant hovedsponsorene til Rosa sløyfe-aksjonen. I tillegg til inntektene fra årets pin, bidrar Kid Interiør med overskuddet fra egendesignede produkter. Et av disse produktene er det fine handlenettet fra veveriet Bokhari i Pakistan. Hvis du kjøper nettet støtter du i tillegg til Rosa sløyfe-aksjonen også lokalsamfunnet og barnas utdanning.

VITUSAPOTEK
Vitusapotek er en av hovedsponsorene av Rosa sløyfe-aksjonen, og står på for at aksjonen skal nå sine målsettinger, skape oppmerksomhet rundt brystkreft, spre informasjon og samle inn penger. Har kan du kjøpe en rosa sløyfe penn same en sminkepung i tillegg til aksjonens Sløyfe og wrap reflex.

BIANCO
Kjøper du skopleie kit hos Bianco i oktober går et bidrag av dette til rosa sløyfeaksjonen, det samme gjelder imbox behandling (les mer om det her), og bæreposer.

LA BAGUETTE
På La baguette vil de donere en andel av hver Pulled Veggie baguette solgt i oktober til aksjonen! Pulled Veggie baguetten er et vegetarians alternativ til kjøtt, som smaker veldig godt! En gylden anledning til å teste et vegetariansk alternativ.

Det er også mulig å støtte aksjonen gjennom et frivillig bidrag HER.

Aktuelt

The Vampire’s Wife X H&M

H&M lanserer i dag sitt samarbeid med The Vampire’s Wife, cult-merket til den britiske designeren, modellen og musen Susie Cave.